Naar hoofdinhoud

Wijzig contrast

Een betere weergave voor in het donker.

Inloggen of inschrijven

Inloggen
Inschrijven
OnsGilzeRijen.nl
OnsGilzeRijen.nl
  • Inloggen
  • Inschrijven
Novadic Kentron
Novadic Kentron

Verslavingszorg

Bij NK richten we ons op uw eigen kracht en op wat u zelf wilt en kunt. U heeft de regie over uw eigen leven. Wij helpen u om uw doelen te bereiken. U kunt hulp van onze behandelaars, maar ook ondersteuning van ervaringswerkers krijgen. Wij zien ervaringsdeskundigheid als een belangrijke toevoeging aan onze behandeling en zorg! Wij helpen u bij voorkeur in uw eigen omgeving, maar indien nodig via een opname in een van onze klinieken. Cliënten die met justitie in aanraking zijn gekomen worden begeleid door de verslavingsreclassering of behandeld door onze forensische afdelingen. Mensen die advies of meer informatie willen, of hun pillen willen laten testen, kunnen terecht bij onze preventie afdeling.  

Telefonische Advies & Informatie

Binnen onze organisatie hebben wij een telefonisch Advies & Informatie (A&I) hulplijn die voor iedereen vrij toegankelijk is en waar iedereen antwoord krijgt op zijn of haar vraag. Het is het eerste (vrijblijvende) contact dat met onze organisatie gelegd kan worden.

Bij A&I stromen dagelijks vele tientallen mailtjes en telefoontjes binnen. De meest gehoorde openingszinnen:

  • Kan ik overleggen?
  • Wat gebeurt er als ik me aanmeldt?
  • Ik bel over mijn zoon, man, dochter, moeder, vriend, buurman ...
  • Ik wil nú hulp
  • Ik heb een terugval....

Aan de hand van dit soort vragen geven we advies aan naasten van verslaafden, onder andere door inzicht te geven in de mechanismen die verslaving in stand houden; handvatten aan ketenpartners en andere professionals, onder andere door kennisoverdracht; en natuurlijk ondersteuning aan potentiele cliënten, en moedigen we hun gedragsverandering aan. Daarnaast krijgen we ook veel informatieve vragen binnen over gebruik en middelen en wat deze met je doen. 

Naast het beantwoorden van deze vragen, hebben we ook deze taken:

  • Aanmelding en screening van 18- cliënten
  • Online aanmeldingen
  • Organiseren van informatiebijeenkomsten voor groepen, zoals bijvoorbeeld studenten
  • Bemensen van de landelijke chat
  • Ondersteuning bij aanmelden, samen met ervaringsdeskundigen
  • Inventariseren van behoeftes bij wijkteams
  • We starten dit jaar nog pilot van de online module voor naasten
  • Doorverwijzen naar Preventie en Herstel Ondersteunende Zorg
Voor meer informatie

  • Verlengde Poolseweg 2, 4818 CL Breda, Nederland
  • 073-689 90 90
Deel dit bericht!
Browser niet ondersteund
Je browser wordt helaas niet ondersteund. Hierdoor kan het zijn dat sommige onderdelen van de site niet volledig werken. Lees hier meer over welke browsers we ondersteunen of update je browser.